• Jernbane.
Et lokomotiv (Loke) med malmvogner og to personvogner foran vannstenderen på Vannstasjonen. Cisternen er nå bygget inn i et hus. Foran lokomotivet står 4 mann og en gutt. Fra høyre sies det å være Hans Hansen Sjønstå, Odin Olsen Nordahl, Johan Bøe og Ole Wikstrøm. Gutten er ukjent. Rundt de to personvognene bakerst er det 6 ukjente personer. Huset vi ser bakom vannstenderen og lokomotivet er boligen for Banemesteren. Ca 1905.

Foto Ukjent.
    Photo: Nordlandsmuseet

Jernbane. Et lokomotiv (Loke) med malmvogner og to personvogner foran vannstenderen på Vannstasjonen. Cisternen er nå bygget inn i et hus. Foran lokomotivet står 4 mann og en gutt...