• Fagerli.
Utsikt over til det som fra først dag (den 11.september 1849) var rydningsbruket Fagermo, men som i dagens tale nå omtales som Fagerli. På industristedet Fagerli ser man restene av de bygningene som var i bruk til malmrikningen i den første tiden av gruvedriften. Vi ser også muren der ”det nye” laboratoriet var bygget (1905) og vi ser også rester av svingskiven til jernbanen som en gang gikk til Fagerli.
Året er 1956.
Foto Ukjent.
    Photo: Nordlandsmuseet

Fagerli. Utsikt over til det som fra først dag (den 11.september 1849) var rydningsbruket Fagermo, men som i dagens tale nå omtales som Fagerli. På industristedet Fagerli ser man ...