• "Ford nr. 1 i Norge." Norges første Ford utenfor Norsk kjøretøyhistorisk museum i Lillehammer 1983. Bilen har reg. nr. "PC 23218". Fra Stein Magne Bach sin private fotosamling. Samlingen består av dias fra perioden omkring 1980. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.

Tilleggsinformasjon: Kanskje Norges eldste Ford A 1928-modell, men det hadde vært ulike Forder i landet de foregående nær 25 år. Bl.a. et stort antall Ford T (pedal-Ford/trø-Ford) årsmodell 1907-1927. Kilde: Ivar E. Stav
    Photo: Nordmørsmusea

"Ford nr. 1 i Norge." Norges første Ford utenfor Norsk kjøretøyhistorisk museum i Lillehammer 1983. Bilen har reg. nr. "PC 23218". Fra Stein Magne Bach sin private fotosamling. Sam...

• Kanskje Norges eldste Ford A 1928-modell, men det hadde vært

ulike Forder i landet de foregående nær 25 år. Bl.a. et stort antall

Ford T (pedal-Ford/trø-Ford) årsmodell 1907-1927.