• Aldrik Methi i Degerfors i Sverige. Etter krigens slutt i 1945 tok svenske familier norske barn til landet for å gi dem god ernæring og pleie. Aldrik dro i oktober 1945 og kom tilbake 17.mai 1946. Han bodde hos familien Agnes og Erik Kvarnstrøm. De hadde en datter, og faren i familien var gullsmed. Han kalte de tante og farbror (onkel). Familien han bodde hos var indremisjonsfolk, og det var flere barn fra Vadsø i samme nærområde.
    Photo: Vadsø museum - Ruija kvenmuseum

Aldrik Methi i Degerfors i Sverige. Etter krigens slutt i 1945 tok svenske familier norske barn til landet for å gi dem god ernæring og pleie. Aldrik dro i oktober 1945 og kom tilb...