• Sørkjosen fotografert i 1946.Midt i bildet står butikken på handelsstedet. Ett av rommene ble brukt til postlager og dampskipsekspedisjon. Gamlegården skimtes i bakgrunnen, i tillegg til en rekke andre driftsbygninger tilknyttet det tidligere handelsstedet. I høyre billedkant skimtes gamle Sørkjosen Hotell. De fleste bygningene på bildet, utenom Gamlegården, står ikke lengre i dag. Langs fjæra sees piggtrådgjerder fra krigen.
    Photo: Nord-Troms Museum

Sørkjosen fotografert i 1946.Midt i bildet står butikken på handelsstedet. Ett av rommene ble brukt til postlager og dampskipsekspedisjon. Gamlegården skimtes i bakgrunnen, i tille...