Planovergang i nærheten av Tråen holdeplass på Numedalsbanen
Kommentar fra Knut Jarle Berg: Lokalt kalles overgangen for "Overgangen ved Hengebrua". Fra 1950-tallet til 1970-tallet var overgangen en uoffisiell holdeplass for avstigning for e ...
Kommentar fra Knut Jarle Berg: Lokalt kalles overgangen for "Overgangen ved Hengebrua". Fra 1950-tallet til 1970-tallet var overgangen en uoffisiell holdeplass for avstigning for elever til Numedal Folkehøgskule hver søndag kveld i siste nordgående tog. Nedenfor overgangen ligger Hengebrua som krysser Numedalslågen og knytter øst-og vestsida sammen og derved var raskeste vei til folkehøgskulen som ligger på Fekjan og i dag heter Idrettsskolen.
Lokalt kalles avbildet overgang for "Overgangen ved Hengebrua". Fra 1950-tallet til 1970-tallet var overgangen en absolutt uoffisiell holdeplass for avstigning for elever til Numedal Folkehøgskule hver søndag kveld i siste nordgående tog. Nedenfor overgangen ligger
Hengebrua som krysser Numedalslågen og knytter øst-og vestsida sammen og derved var raskeste veg til folkehøgskulen som ligger på Fekjan og i dag heter Idrettsskolen.
Knut Jarle Berg,
February 6, 2023
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».
Send an inquiry
Your message will be sent to Norsk Jernbanemuseum.
1 comment
Lokalt kalles avbildet overgang for "Overgangen ved Hengebrua". Fra 1950-tallet til 1970-tallet var overgangen en absolutt uoffisiell holdeplass for avstigning for elever til Numedal Folkehøgskule hver søndag kveld i siste nordgående tog. Nedenfor overgangen ligger
Hengebrua som krysser Numedalslågen og knytter øst-og vestsida sammen og derved var raskeste veg til folkehøgskulen som ligger på Fekjan og i dag heter Idrettsskolen.
Knut Jarle Berg, February 6, 2023
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».