• Fredrikstad. Vestsiden, Glomma. Vesterelven. Utsikt fra Kråkerøy mot byen. Til venstre for midten ligger Hotel Victoria. (stort hvitt hus). Hotellet brant ned til grunnen i 1936. En stor blokk med restaurant Bjørnen i første etasje og leiligheter i fire etasjer over, ble innviet 1939/1940. Et nytt Victoria hotell ble bygget på hjørnet av Nygaardsgaten og Turngaten og åpnet i 1938. I venstre bildekant sees Tordenskiolds gate 10 (som ble revet da Kråkerøybroa skulle bygges), mot høyre i samme gate Tordenskolids gate 8 og 6. Den store bygningen mot elva (midt på bildet) er Tordenskiolds gate 11. Videre mot høyre flere lagerskur.

Foto: Leverin
    Photo: Leverin / Fredrikstad Museum

Fredrikstad. Vestsiden, Glomma. Vesterelven. Utsikt fra Kråkerøy mot byen. Til venstre for midten ligger Hotel Victoria. (stort hvitt hus). Hotellet brant ned til grunnen i 1936. E...