• Brufundamentene er ferdige. E18-anlegget Østerholtheia-Brokelandsheia, ferdig 1989.
Pilarene og brukarene er ferdig støpt.  Her sett mot vest. Man har begynt å føre dragere (stålplatebærere) ut over pilarene, se også bildene NVM 09-F-00092 og NVM 09-F-00093. Brua over toplanskrysset på vestsiden er under bygging.
Bildet står i Sørlandsporten Nr.1-1988. Bildet inngikk i jubileumsutstillingen i 1989, jf. foto NVM 09-F-00060.
Tema: Nye Sunde bru

Brukarene står klar til å ta imot de lange stålbjelkene som monteres på østsiden av vassdraget. Bildet er sett fra øst mot vest.
(Kilde: Artikkel side 27  i Sørlandsporten Nr.1-1988. Bedriftsavis for statens vegvesen Aust-Agder)
Stedsnavn: Sunde
    Photo: Krogh, Mads / Norsk vegmuseum