• Fredrikstad. Fredrikstad Høiere Almenskole. Den gule anstalt. Klassebilde fra Middelskolen. - 40 års jubileum for middelskoleklasse( 1894-1934)- Rektor August Western nr.2 fra venstre foran og rektor James Borschenius nr.3 fra venstre- Øverste rekke fra v: Farvehandler Birger W. Due, statsadvokat Johannes Aagaard, Peter Schultz fra Halden, handelsbetjent Holger Isaksen, grosserer Andreas J. Jacobsen, trelastagent Hjalmer Johnsen. - Mellomste rekke: Herredskasserer Carl J. Johnsen, bankkasserer Karl Backa (Olsen), museumsbestyrer Alf Wollebæk, ingeniør Henrik Breda og Axel Hj.Larsen. - Sittende: advokat Harald Jentoft (Larssen), rektor dr.phil August Western, rektor James Borchsenius, maleren Einar Sandberg. -  Samtlige elever som var oppe til middelskoleeksamen 1934; Johannes Aagaard, Otto Andreasen (død i New York 19.07.1936), , Karl Guatv Backa (tidligere Olsen), Henrik Breda, Johan Capjon, Axel Christensen, Birger W. Due, Steen Friis Giewbelhausen, Holger Isaksen, Andraa Julius Jacobsen, Karl Jacobsen, Harald Jentoft (tidligere Larsen), Carl L. Johnsen, Hjalmar Johnsen, Axel Hj. Larsen, Kristian Movog, Karistian Navestad, Knut Normann, Einar Sandberg, Thorleif Schirmer, Kjeld Schultz, Peter M. A. Schultz, Erling Selmer (tilleggsprøve), Georg Sibbern, Alexander Steffens, Trygve Sundbye, Immanueol Var, Fritz Wilberg, Alf Wollebæk.  Elever  senere avgått ved døden: Hans Andersen, Alf Arvesen, Theodor Bergh (tilleggsprøve), Jakob Blikstad (tilleggsprøve), Bernhard Christiansen, Alf Gaaserud, Andreas Hauge, Knut Holmsen.
    Photo: Fredrikstad Museum

Fredrikstad. Fredrikstad Høiere Almenskole. Den gule anstalt. Klassebilde fra Middelskolen. - 40 års jubileum for middelskoleklasse( 1894-1934)- Rektor August Western nr.2 fra vens...