• Fredrikstad. Vestsiden, Lykkeberg. Barnehave. Eva Nordby Hansen (barnehagetante), til høyre på bildet. - Huset i bakgrunnen tilhørte opprinnelig Harald Haarfagres gate, deretter (etter gjennombruddet av "Skjæringa") Nygaten 10. Huset revet mot slutten av 1900-tallet. Huset var under Lykkebergs glanstid bolig for eiendommens gartner.
    Photo: Fredrikstad Museum

Fredrikstad. Vestsiden, Lykkeberg. Barnehave. Eva Nordby Hansen (barnehagetante), til høyre på bildet. - Huset i bakgrunnen tilhørte opprinnelig Harald Haarfagres gate, deretter (e...

Bildet viser Eva Nordbys barnehave som holdt til på toppen av Lykkebergparken. Eva Nordby Hansen står til høyre på bildet.
Se også foto FM 3960-62