• Dampskipet Rana som ligger til kai, ved ukjent havn. Ved rekka står det noen menn. Bak på bildet er det skrevet "Ranen som Finstad < ukjent ord > er med. Bildet har tilhørt Lars Rygh fra Hønefoss. han var med på minerydding i Varangerfjorden 1917 - 1918.
    Photo: Vadsø museum - Ruija kvenmuseum
    Photo: Vadsø museum - Ruija kvenmuseum

Dampskipet Rana som ligger til kai, ved ukjent havn. Ved rekka står det noen menn. Bak på bildet er det skrevet "Ranen som Finstad < ukjent ord > er med. Bildet har tilhørt Lars Ry...

Bildet har tilhørt Lars Rygh fra Hønefoss i Ringerike. Han var telegrafist og nøytralitetsvakt ombord på kanonbåten "Frithjof", som ryddet miner i Varangerfjorden 1917- 1918.

1 comment

• Fartøyets navn er D/S Ranen. Hun ble innleid til Marinen som bevoktningsfartøy 28. februar 1918, her fotografert ved kai i Vardø.

På motsatt side av kaien sees skorsteinene til kanonbåten Frithjof.