• MS «Bale»  var i juni 1985 på prøvetur på havna i Kristiansund. Båten var bygget av Sletta Båtbyggeri i Aure, og ble overlevert til Bjørnar Bårdsen fra Nuvsvåg i Finnmark. «Bale» var en 58 fots kombinertbåt. Den var utstyrt for fiske med garn, reketrål, seinot og snurrvad. Båten kostet 4,5 millioner kroner, og et mannskap på sju sto klar til å gå om bord. (Foto: Bjørn Hansen)  -

(info: Arnfinn Herkedal) -

Bale F 301 L  fiskebåt. -- Vi regner med at båten tilhørte kommunen Loppa i Vest-Finnmark. En annen kommune i Finnmark har LB som er Lebesby kommune. Siden det er et langt tidsrom dette gjelder, kan båten være solgt og kjøpt flere ganger. (info:
Ragnar Mortensen)  . Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

MS «Bale» var i juni 1985 på prøvetur på havna i Kristiansund. Båten var bygget av Sletta Båtbyggeri i Aure, og ble overlevert til Bjørnar Bårdsen fra Nuvsvåg i Finnmark. «Bale» v...

2 comments

• Reg.nr. på båten F 301 L, regner jeg jeg tilhørte kommunen Loppa i Vest-Finnmark. En annen kommune i Finnmark har LB som er Lebesby kommune. Siden det er et lang tidsrom dette gjelder, kan båten være solgt og kjøpt flere ganger.
  • M.S Bale på Kristiansund havn. Her er fra 1985, da var båten nybygd fra Sletta båtbyggeri i Aure.