• (Opphavsrett)

Isen som ikke måtte smelte

En elev-fortelling om kjærlighet til isen - og om gamle dagers isproduksjon i Brevik

Fortellingen er laget av Kristine Onarheim, elev ved medier og kommunikasjon, Porsgrunn videregående skole.

Denne fortellingen, sammen med en rekke andre fortellinger knyttet til kystkultur-prosjektet, er bl.a. vist under Kulturnatta i Porsgrunn 7. november 2009.

---

Prosjektet Kystkultur i Telemark viser fortellinger fra Telemarkskysten. Fortellingene er resultat av kurs/workshops i Langesund, Porsgrunn og Kragerø høsten 2009, høsten 2010 og vinter 2011. Filmene er produsert av mange ulike deltakere fra kystkultur-relaterte miljøer i Telemark, samt elever ved 3. klasse i medier og kommunikasjon, Porsgrunn vgs.

Prosjektet handler om å formidle kulturarven på Telemarkskysten med digitale fortellinger som verktøy. Prosjektet er finansiert av Norsk Kulturråd, Telemark Fylkeskommune, Bamble, Kragerø og Porsgrunn kommuner. Verkstedene er gjennomført i samarbeid med Bjarne Nærum ved Høgskolen i Telemark (prosjektleder) og selskapet Jazzmontør.

For mer informasjon - se lenke(r) oppe til høyre.

Du må gjerne legge inn en kommentar til fortellingen i feltet på høyre side.

Og, ikke minst, lag din EGEN fortelling og del den med oss og andre - her!

5 comments

• Dette var en fin fortelling! Veldig godt laget, poengtert, informativ - rett og slett kjempefin!
  • Flott fortalt! Liker særlig spillet mellom din personlige innfallsvinkel og den generelle (eller det som skjedde i gamledager representert ved bildene på fabrikken og i fortellingen). Stilig!! Stå på!
  • Gratulerer! Artig at denne historien ble plukket ut til å markere ettårsdagen til Digitalt fortalt. Men så passer det godt med is til bursdagsfeiringer også da! Lykke til videre - du har sikkert flere historier på lur?!
  • Hei Kristine, flott at den fine fortellingen din trekkes fram, og blir med på festen :) Jeg håper Diplom-Is i Brevik også oppdager dette. Ditt første besøk der var åpenbart en stor opplevelse for deg. De bør nå invitere deg "inn i kulden" igjen. Og la deg få spise så mye is som du bare orker! Bjarne :)
  • dette var virkelig god reklame.

tror jeg må ta meg en diplomis