Sangglede - historien om et kor

Koret ved Klæbu/Hallsetheimen har gitt beboerne muligheter for et aktivt liv også utenfor den tidligere sntralinstitusjonen for utviklingshemmede.

Den digitale fortellingen (3 min) er laget av Linda M Aukan i samarbeid med Sverresborg Trøndelag folkemueum i 2009 til vandreutstillingen "Uhørte stemmer og glemte steder". Prosjektet med samme navn er et nasjonalt innsamlings- og formidlingsprosjekt som arbeider målrettet med å finne hovedpersoner som forteller fra omsorgen for utviklingshemmede i Norge.

Prosjektet er et samarbeid mellom fem museer: Emma Hjorth Museum og Dokumentasjonssenter, Bergen Bymuseum/Lepramuseet, Sør-Troms museum/Trastad samlinger, Sverresborg Trøndelag folkemuseum og Nasjonalt medisinsk museum / Norsk Teknisk Museum.

Utstillingen vil kunne oppleves på Sverresborg i perioden 24. oktober til januar 2011 før den vandrer videre.