Löfgren og Elmes iscenesatte et direkte sammenstøt mellom musikk og materie ved å prege lyd som sådan på byggverket, for på den måten å skape et indeksialt tegn på musikk ved å overføre den direkte til betongen, uten å gå via et tredje og medierende element. Lyd og bygning smelter sammen. Verkets tittel "Hyperouverture" kan forstås som en en slags kortfattet operahistorie. En video av handlingen ligger ute på operautsmykningens hjemmeside.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
Löfgren og Elmes iscenesatte et direkte sammenstøt mellom musikk og materie ved å prege lyd som sådan på byggverket, for på den måten å skape et indeksialt tegn på musikk ved å overføre den direkte til betongen, uten å gå via et tredje og medierende element. Lyd og bygning smelter sammen. Verkets tittel "Hyperouverture" kan forstås som en en slags kortfattet operahistorie. En video av handlingen ligger ute på operautsmykningens hjemmeside.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
Löfgren og Elmes iscenesatte et direkte sammenstøt mellom musikk og materie ved å prege lyd som sådan på byggverket, for på den måten å skape et indeksialt tegn på musikk ved å overføre den direkte til betongen, uten å gå via et tredje og medierende element. Lyd og bygning smelter sammen. Verkets tittel "Hyperouverture" kan forstås som en en slags kortfattet operahistorie. En video av handlingen ligger ute på operautsmykningens hjemmeside.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
Löfgren og Elmes iscenesatte et direkte sammenstøt mellom musikk og materie ved å prege lyd som sådan på byggverket, for på den måten å skape et indeksialt tegn på musikk ved å overføre den direkte til betongen, uten å gå via et tredje og medierende element. Lyd og bygning smelter sammen. Verkets tittel "Hyperouverture" kan forstås som en en slags kortfattet operahistorie. En video av handlingen ligger ute på operautsmykningens hjemmeside.
Photo:
Sølvberg, Jens
/
Kunst i offentlige rom