Kunstverket, som tar utgangspunkt i primærfargene rødt, blått og grønt, er basert på en helt ny datastyrt lysteknologi.
Utsmykkingen består av tre langstrakte tavler i svartmalt stål, hvor utallige LED-lys er montert i bakkant. Disse kaster farger mot betongveggen og er er programmert til å vise hele 16,7 millioner variasjoner. Målet å skape stemninger og opplevelser som forandres over tid.
Utsmykkingen har sitt eget lydbilde som musikeren og komponisten Erik Wøllo har laget. Lydsporet går i en fire timer lang sløyfe som varierer fra dag til dag.
Musikken skal åpne opp rommet og gi menneskene som passerer en god opplevelse. Den skal fungere som et hele sammen med lydene fra togtrafikken og lyset fra buene.
Photo:
Anne Siri Haugen
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket, som tar utgangspunkt i primærfargene rødt, blått og grønt, er basert på en helt ny datastyrt lysteknologi.
Utsmykkingen består av tre langstrakte tavler i svartmalt stål, hvor utallige LED-lys er montert i bakkant. Disse kaster farger mot betongveggen og er er programmert til å vise hele 16,7 millioner variasjoner. Målet å skape stemninger og opplevelser som forandres over tid.
Utsmykkingen har sitt eget lydbilde som musikeren og komponisten Erik Wøllo har laget. Lydsporet går i en fire timer lang sløyfe som varierer fra dag til dag.
Musikken skal åpne opp rommet og gi menneskene som passerer en god opplevelse. Den skal fungere som et hele sammen med lydene fra togtrafikken og lyset fra buene.
Photo:
Anne Siri Haugen
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket, som tar utgangspunkt i primærfargene rødt, blått og grønt, er basert på en helt ny datastyrt lysteknologi.
Utsmykkingen består av tre langstrakte tavler i svartmalt stål, hvor utallige LED-lys er montert i bakkant. Disse kaster farger mot betongveggen og er er programmert til å vise hele 16,7 millioner variasjoner. Målet å skape stemninger og opplevelser som forandres over tid.
Utsmykkingen har sitt eget lydbilde som musikeren og komponisten Erik Wøllo har laget. Lydsporet går i en fire timer lang sløyfe som varierer fra dag til dag.
Musikken skal åpne opp rommet og gi menneskene som passerer en god opplevelse. Den skal fungere som et hele sammen med lydene fra togtrafikken og lyset fra buene.
Photo:
Anne Siri Haugen
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket, som tar utgangspunkt i primærfargene rødt, blått og grønt, er basert på en helt ny datastyrt lysteknologi.
Utsmykkingen består av tre langstrakte tavler i svartmalt stål, hvor utallige LED-lys er montert i bakkant. Disse kaster farger mot betongveggen og er er programmert til å vise hele 16,7 millioner variasjoner. Målet å skape stemninger og opplevelser som forandres over tid.
Utsmykkingen har sitt eget lydbilde som musikeren og komponisten Erik Wøllo har laget. Lydsporet går i en fire timer lang sløyfe som varierer fra dag til dag.
Musikken skal åpne opp rommet og gi menneskene som passerer en god opplevelse. Den skal fungere som et hele sammen med lydene fra togtrafikken og lyset fra buene.
Photo:
Anne Siri Haugen
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket, som tar utgangspunkt i primærfargene rødt, blått og grønt, er basert på en helt ny datastyrt lysteknologi.
Utsmykkingen består av tre langstrakte tavler i svartmalt stål, hvor utallige LED-lys er montert i bakkant. Disse kaster farger mot betongveggen og er er programmert til å vise hele 16,7 millioner variasjoner. Målet å skape stemninger og opplevelser som forandres over tid.
Utsmykkingen har sitt eget lydbilde som musikeren og komponisten Erik Wøllo har laget. Lydsporet går i en fire timer lang sløyfe som varierer fra dag til dag.
Musikken skal åpne opp rommet og gi menneskene som passerer en god opplevelse. Den skal fungere som et hele sammen med lydene fra togtrafikken og lyset fra buene.
Photo:
Anne Siri Haugen
/
Kunst i offentlige rom