• Ett av tre verk. Håndvevet bomull i naturhvitt med ullbroderier i naturhvitt. Broderiet er utført i moulinegarn i ulike blåfarger, sølv og gulltråd. 
Duen er det viktigste symbolet på den Hellige Ånd og den eneste fuglen som ble brukt ved de gammeltestamentlige ofringene.
Blått er himlens og havets farge, og leder tanken hen på det overjordiske, det guddommelige, på himlen og trofastheten. 
Gull betyr overjordisk storhet, og fargen anvendes derfor ofte som bakgrunn på bilderav hellige personer.
    Photo: Jan Haug / Kunst i offentlige rom
  • Ett av tre verk. Håndvevet bomull i naturhvitt med ullbroderier i naturhvitt. Broderiet er utført i moulinegarn i ulike blåfarger, sølv og gulltråd. 
Duen er det viktigste symbolet på den Hellige Ånd og den eneste fuglen som ble brukt ved de gammeltestamentlige ofringene.
Blått er himlens og havets farge, og leder tanken hen på det overjordiske, det guddommelige, på himlen og trofastheten. 
Gull betyr overjordisk storhet, og fargen anvendes derfor ofte som bakgrunn på bilderav hellige personer.
    Photo: Jan Haug / Kunst i offentlige rom
  • Ett av tre verk. Håndvevet bomull i naturhvitt med ullbroderier i naturhvitt. Broderiet er utført i moulinegarn i ulike blåfarger, sølv og gulltråd. 
Duen er det viktigste symbolet på den Hellige Ånd og den eneste fuglen som ble brukt ved de gammeltestamentlige ofringene.
Blått er himlens og havets farge, og leder tanken hen på det overjordiske, det guddommelige, på himlen og trofastheten. 
Gull betyr overjordisk storhet, og fargen anvendes derfor ofte som bakgrunn på bilderav hellige personer.
    Photo: Jan Haug / Kunst i offentlige rom

Stola [Tekstil]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to