Intensjonen med den ruvende skulpturale formen er å lede lyset nedover i etasjene, samt å fungere som egen lyskilde ved mørketid. Formen har en membran som registrerer og samler lyset utenfra. Den fremstår som lysere enn omgivelsene på en overskyet dag. Ved sollys forandres lys og skygge ved solens gang, og prismer avtegner regnbuefarger på formens overflate.
Photo:
Sanne, Dyveke
/
Kunst i offentlige rom
Intensjonen med den ruvende skulpturale formen er å lede lyset nedover i etasjene, samt å fungere som egen lyskilde ved mørketid. Formen har en membran som registrerer og samler lyset utenfra. Den fremstår som lysere enn omgivelsene på en overskyet dag. Ved sollys forandres lys og skygge ved solens gang, og prismer avtegner regnbuefarger på formens overflate.
Photo:
Sanne, Dyveke
/
Kunst i offentlige rom
Intensjonen med den ruvende skulpturale formen er å lede lyset nedover i etasjene, samt å fungere som egen lyskilde ved mørketid. Formen har en membran som registrerer og samler lyset utenfra. Den fremstår som lysere enn omgivelsene på en overskyet dag. Ved sollys forandres lys og skygge ved solens gang, og prismer avtegner regnbuefarger på formens overflate.
Photo:
Sanne, Dyveke
/
Kunst i offentlige rom
Intensjonen med den ruvende skulpturale formen er å lede lyset nedover i etasjene, samt å fungere som egen lyskilde ved mørketid. Formen har en membran som registrerer og samler lyset utenfra. Den fremstår som lysere enn omgivelsene på en overskyet dag. Ved sollys forandres lys og skygge ved solens gang, og prismer avtegner regnbuefarger på formens overflate.
Photo:
Bjørngård, Halvor
/
Kunst i offentlige rom
Intensjonen med den ruvende skulpturale formen er å lede lyset nedover i etasjene, samt å fungere som egen lyskilde ved mørketid. Formen har en membran som registrerer og samler lyset utenfra. Den fremstår som lysere enn omgivelsene på en overskyet dag. Ved sollys forandres lys og skygge ved solens gang, og prismer avtegner regnbuefarger på formens overflate.
Photo:
Bjørngård, Halvor
/
Kunst i offentlige rom