Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket regnes som hoveddelen av Gulliksens utsmykking som består av fire skulpturer i stein. Den er plassert på bakketoppen og trekker aksene som dannes av universitetsbygningene til et punkt utenfor, og markerer stedet som det egentlige sentrum. Verket er en talerstol som skal kunne tas i bruk ved arrangementer. Plasseringen av de fire søylene representerer de fire himmelretningene og fabeldyrene skal trekke tanken mot middelalderbyen Trondheim med Nidarosdomen som viktigste sted. Verket kalles «Prekestolen» på folkemunne i Trondheim.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom