• Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom
  • Gitte Dæhlin har brukt en personlig innfallsvinkel og gitt søylen og stoffet både hverdagslige og litterære tematiske aspekter. Midtsøylen er en gruppe på fire sittende figurer som leser tidsskrifter og aviser. De leser og er inne i sin egen verden. Vi ser figurene sitte visuelt inn i søylen. En samejente med et samisk tidsskrift, en dresskledd bymann med børsnoteringer, en rocker med Rolling Stones magasin og høretelefon, en fisker med lokalavisen. Selve søylen har en tekstilutforming som er tilpasset figurene. De skal være tilstede her og nå og blande seg mer direkte med brukerne av salen.

Kunstverket inngår i en gruppe på tre «søyler» som er utformet sammen med tekstilskulpturer. Den sentrale søylen brukes som et gjennomgangstema ved at dens format gjentas som en volumreferanse i de tematisk figurative løsningene. Dæhlin bruker en jernkonstruksjon som bæreelement innvendig i skulpturen og syr utenpå enten stoff eller lær.
    Photo: Mæhlum, Ingun A. / Kunst i offentlige rom

Det var - det er - det kommer en søyle [Tekstil]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to