• Motivet er satt sammen for å danne et spill av tette og gjennomhullede flater. Intensjonen med sammenstillingen av materialer, teknikk og motiv er primært å lede tankene mot begrep som hardhet og sårbarhet, konservering og forvitring, vern og teknologi. Innenfor disse begrepene aner vi sammenstillinger og spenninger som vi synes er relevante i forhold til Svalbards natur og kultur.
Veggen grenser mot den indre kjernen som generelt har ruglete, diffuse flate teksturer som trådglass, murpuss og treverk. Vi ønsker å skape kontrast med en hardere, blankere og mer reflekterende flate. Veggen skal både konkret og i overførtbetydning, referere til og reflektere vindusflatene og omgivelsene utenfor og bortenfor. Vi ønsker at man også skal oppfatte veggen som skjerm/flate/materiale og ikke utelukkende som bilde eller kunst.
    Photo: Grøndal, Eva Elisabeth / Kunst i offentlige rom
  • Motivet er satt sammen for å danne et spill av tette og gjennomhullede flater. Intensjonen med sammenstillingen av materialer, teknikk og motiv er primært å lede tankene mot begrep som hardhet og sårbarhet, konservering og forvitring, vern og teknologi. Innenfor disse begrepene aner vi sammenstillinger og spenninger som vi synes er relevante i forhold til Svalbards natur og kultur.
Veggen grenser mot den indre kjernen som generelt har ruglete, diffuse flate teksturer som trådglass, murpuss og treverk. Vi ønsker å skape kontrast med en hardere, blankere og mer reflekterende flate. Veggen skal både konkret og i overførtbetydning, referere til og reflektere vindusflatene og omgivelsene utenfor og bortenfor. Vi ønsker at man også skal oppfatte veggen som skjerm/flate/materiale og ikke utelukkende som bilde eller kunst.
    Photo: Grøndal, Eva Elisabeth / Kunst i offentlige rom
  • Motivet er satt sammen for å danne et spill av tette og gjennomhullede flater. Intensjonen med sammenstillingen av materialer, teknikk og motiv er primært å lede tankene mot begrep som hardhet og sårbarhet, konservering og forvitring, vern og teknologi. Innenfor disse begrepene aner vi sammenstillinger og spenninger som vi synes er relevante i forhold til Svalbards natur og kultur.
Veggen grenser mot den indre kjernen som generelt har ruglete, diffuse flate teksturer som trådglass, murpuss og treverk. Vi ønsker å skape kontrast med en hardere, blankere og mer reflekterende flate. Veggen skal både konkret og i overførtbetydning, referere til og reflektere vindusflatene og omgivelsene utenfor og bortenfor. Vi ønsker at man også skal oppfatte veggen som skjerm/flate/materiale og ikke utelukkende som bilde eller kunst.
    Photo: Grøndal, Eva Elisabeth / Kunst i offentlige rom
  • Motivet er satt sammen for å danne et spill av tette og gjennomhullede flater. Intensjonen med sammenstillingen av materialer, teknikk og motiv er primært å lede tankene mot begrep som hardhet og sårbarhet, konservering og forvitring, vern og teknologi. Innenfor disse begrepene aner vi sammenstillinger og spenninger som vi synes er relevante i forhold til Svalbards natur og kultur.
Veggen grenser mot den indre kjernen som generelt har ruglete, diffuse flate teksturer som trådglass, murpuss og treverk. Vi ønsker å skape kontrast med en hardere, blankere og mer reflekterende flate. Veggen skal både konkret og i overførtbetydning, referere til og reflektere vindusflatene og omgivelsene utenfor og bortenfor. Vi ønsker at man også skal oppfatte veggen som skjerm/flate/materiale og ikke utelukkende som bilde eller kunst.
    Photo: Grøndal, Eva Elisabeth / Kunst i offentlige rom
  • Motivet er satt sammen for å danne et spill av tette og gjennomhullede flater. Intensjonen med sammenstillingen av materialer, teknikk og motiv er primært å lede tankene mot begrep som hardhet og sårbarhet, konservering og forvitring, vern og teknologi. Innenfor disse begrepene aner vi sammenstillinger og spenninger som vi synes er relevante i forhold til Svalbards natur og kultur.
Veggen grenser mot den indre kjernen som generelt har ruglete, diffuse flate teksturer som trådglass, murpuss og treverk. Vi ønsker å skape kontrast med en hardere, blankere og mer reflekterende flate. Veggen skal både konkret og i overførtbetydning, referere til og reflektere vindusflatene og omgivelsene utenfor og bortenfor. Vi ønsker at man også skal oppfatte veggen som skjerm/flate/materiale og ikke utelukkende som bilde eller kunst.
    Photo: Grøndal, Eva Elisabeth / Kunst i offentlige rom

(glassvegg) [Vegginstallasjon]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to