• Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Maisey, Hilde Birgitte / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Hilde Maisey / Kunst i offentlige rom
  • Billedhuggeren Carl Nesjar og komponisten Arne Nordheim har i samarbeid laget installasjonen Gilde på Gløshaugen som består av elektronisk lyd og lys. Kunsten er inspirert av byggets form og aktiviteten i bygget. Carl Nesjars lysinstallasjoner omfatter 7 kuber i plexiglass med 6 neonrør i hver. Nordheims lydinstallasjoner oppleves i samspill med Nesjars pulserende neonkuber og påvirkes av ulike faktorer som temperatur, vindhastighet, dagslys, regn og antall mennesker i bygget. Lydinstallasjonen er delt i ulike sekvenser og fordelingshastigheten av lyder rundt i bygget er bestemt av trafikken forbi tellerne. Jo flere mennesker som passerer tellerne innenfor et visst tidsrom, jo hurtigere forflytter sekvensene seg. Det er definert tre lag med lyd som har en egen romlig distribusjon, og er knyttet til en spesiell fargetone i Nesjars kuber.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom

Gilde på Gløshaugen [Lys]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to