• Arvid Sveen er billedkunstner, fotograf og grafisk formgiver og har blant annet utformet mer enn 50 norske kommunevåpen. På 1970 tallet var han med på å gi visuell form til tidens viktige spørsmål som, EEC, utbyggingen av Alta–Kautokeino-vassdraget, miljøspørsmål og distriktenes posisjon. Dette førte til stor utvikling på det politiske og kulturelle feltet, der plakater ble tatt i bruk som et viktig format med nye estetiske og innholdsmessige utrykk.
    Photo: Larissa Acharya / UiT / Kunst i offentlige rom
    Photo: Larissa Acharya / UiT / Kunst i offentlige rom

Tar dæm fisken, tar dæm oss alle [Grafikk]