Ved å ta i bruk gamle og nye illustrasjoner innen ulike former av vitenskap og forskning har kunstneren ønsket å danne et musealt bilde av skapt viten på høgskolens vegger. Ved å gi inntrykk av at bildet forvitrer/forsvinner med tiden, dannes det et bilde som lever et eget liv i den nye arkitekturen. Det forbigåtte eller gamle oppleves som et historisk tidsspøkelse i samspill med dagens billedspråk. Med en visuell sammenstilling av fortid og nåtid, samt personlige løsninger, ønsker Gudmundsdottir å skape en intuitiv, humoristisk, samt underfundig forståelse av historiens illustrerte, vitenskapelige mangfold. Utsmykkingen understreker skolens intensjon som en ny og moderne utdanningsinstitusjon, men hvor fortidens sannheter står som skolens grunnmur og danner grunnlag for det som finnes i dag og det som vil komme i fremtiden.
Photo:
Zellien, Werner
/
Kunst i offentlige rom
Ved å ta i bruk gamle og nye illustrasjoner innen ulike former av vitenskap og forskning har kunstneren ønsket å danne et musealt bilde av skapt viten på høgskolens vegger. Ved å gi inntrykk av at bildet forvitrer/forsvinner med tiden, dannes det et bilde som lever et eget liv i den nye arkitekturen. Det forbigåtte eller gamle oppleves som et historisk tidsspøkelse i samspill med dagens billedspråk. Med en visuell sammenstilling av fortid og nåtid, samt personlige løsninger, ønsker Gudmundsdottir å skape en intuitiv, humoristisk, samt underfundig forståelse av historiens illustrerte, vitenskapelige mangfold. Utsmykkingen understreker skolens intensjon som en ny og moderne utdanningsinstitusjon, men hvor fortidens sannheter står som skolens grunnmur og danner grunnlag for det som finnes i dag og det som vil komme i fremtiden.
Photo:
Zellien, Werner
/
Kunst i offentlige rom
Ved å ta i bruk gamle og nye illustrasjoner innen ulike former av vitenskap og forskning har kunstneren ønsket å danne et musealt bilde av skapt viten på høgskolens vegger. Ved å gi inntrykk av at bildet forvitrer/forsvinner med tiden, dannes det et bilde som lever et eget liv i den nye arkitekturen. Det forbigåtte eller gamle oppleves som et historisk tidsspøkelse i samspill med dagens billedspråk. Med en visuell sammenstilling av fortid og nåtid, samt personlige løsninger, ønsker Gudmundsdottir å skape en intuitiv, humoristisk, samt underfundig forståelse av historiens illustrerte, vitenskapelige mangfold. Utsmykkingen understreker skolens intensjon som en ny og moderne utdanningsinstitusjon, men hvor fortidens sannheter står som skolens grunnmur og danner grunnlag for det som finnes i dag og det som vil komme i fremtiden.
Photo:
Zellien, Werner
/
Kunst i offentlige rom
Ved å ta i bruk gamle og nye illustrasjoner innen ulike former av vitenskap og forskning har kunstneren ønsket å danne et musealt bilde av skapt viten på høgskolens vegger. Ved å gi inntrykk av at bildet forvitrer/forsvinner med tiden, dannes det et bilde som lever et eget liv i den nye arkitekturen. Det forbigåtte eller gamle oppleves som et historisk tidsspøkelse i samspill med dagens billedspråk. Med en visuell sammenstilling av fortid og nåtid, samt personlige løsninger, ønsker Gudmundsdottir å skape en intuitiv, humoristisk, samt underfundig forståelse av historiens illustrerte, vitenskapelige mangfold. Utsmykkingen understreker skolens intensjon som en ny og moderne utdanningsinstitusjon, men hvor fortidens sannheter står som skolens grunnmur og danner grunnlag for det som finnes i dag og det som vil komme i fremtiden.
Photo:
Zellien, Werner
/
Kunst i offentlige rom