• Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.

Huset er ment å være et fysisk gjemmested med mange små detaljer som man først oppdager etterhvert.
    Photo: Janicke Heggem Rudi Iversen / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.

Huset er ment å være et fysisk gjemmested med mange små detaljer som man først oppdager etterhvert.
    Photo: Janicke Heggem Rudi Iversen / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.

Huset er ment å være et fysisk gjemmested med mange små detaljer som man først oppdager etterhvert.
    Photo: Janicke Heggem Rudi Iversen / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.

Huset er ment å være et fysisk gjemmested med mange små detaljer som man først oppdager etterhvert.
    Photo: Janicke Heggem Rudi Iversen / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.

Huset er ment å være et fysisk gjemmested med mange små detaljer som man først oppdager etterhvert.
    Photo: Sveen, Arvid / Kunst i offentlige rom
  • Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.

Huset er ment å være et fysisk gjemmested med mange små detaljer som man først oppdager etterhvert.
    Photo: Sveen, Arvid / Kunst i offentlige rom
  • Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.

Huset er ment å være et fysisk gjemmested med mange små detaljer som man først oppdager etterhvert.
    Photo: Sveen, Arvid / Kunst i offentlige rom

Båten, selen og huset (Huset) [uterom]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to