• Så satt de der og glodde på hverandre alle fire, hver i sin krok [Illustrasjon]
    Photo: Nasjonalmuseet
    Photo: Nasjonalmuseet
    Photo: Ivarsøy, Dag Andre / Nasjonalmuseet

Så satt de der og glodde på hverandre alle fire, hver i sin krok [Illustrasjon]

1 comment

• Erik Werenskiold omtaler Theodor Kittelsens mislykkede forsøk på tegne «Fa’r sjøl i Stuen» i brev til Peter Christen Asbjørnsen, 2. september 1882: «Kittelsen har prøvet på «fa’r sjøl i stua», men han talte igår om at jeg heller burde gjøre det, – og jeg tror det også. …» (NBO Brevs. 98 Erik Werenskiold til Peter Christen Asbjørnsen, 02.09.1882).