History
-
Eksempel på hvordan en merkevares særpreg kan vannes ut skritt for skritt.
I 1963 lanserte Minde med Hardanger Melkesjokolade. Designet lignet svært mye på Freias meget kjente og tradosjonsrike Melkesjokolade. Freia grep ikke inn. Asola og NKL lanserte lignende emballasjer noe senere.
Produksjon: 1963 - 1970
Annet
- SamlingsskaperNæringslivets konkurranseutvalgsikker
- HistoryKonkurranseutvalget er et senralt utvalg som uttaler seg i tvister mellom næringsdrivende om hvorvidt en form for markedsføring er i strid med markedsføringsloven kapittel 6. Selv om Konkurranseutvalgets uttalelser formelt sett er rådgivende og ikke rettslig bindende, legger seriøse næringsdrivende Konkurranseutvalgets avgjørelser til grunn.
- DigitaltMuseumSearch in «Næringslivets konkurranseutvalg»
Aksesjon: 2006
- Formidler av gave eller kjøp Løchen, Torvald C.sikker
- GenderMann
- DigitaltMuseumSearch in «Løchen, Torvald C.»
Classification
License information
- License Contact owner for more information
Metadata
- IdentifierNRM.05336
- Part of collectionJustismuseet
- Owner of collectionJustismuseet
- InstitutionJustismuseet
- Date publishedSeptember 11, 2014
- Date updatedJuly 28, 2022
- DIMU-CODE011025364491
- UUID9ed1e5d8-8641-4d8b-b699-4f5ec22b5d21
- Tags
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».