Spardekk- bark bygget i Larvik 1891. Papplakett med følgende tekst medfølger modellen: 'Norsk Sjøfartsmuseum. Hurricandekket trebark. 'Exelsior' Larvik, bygget 1891 på Hølens verft. 186`5' x 38`x 21` 1433 tonn brutto. Konstrukstør : G.A. Bruun. Drektigste norskbygde treseilskib. Utført av Thomas Hauge. Norsk Sjøfartsmuseum 4118.'
Photo:
Kjørslevik, Beate
/
Norsk Maritimt Museum
Spardekk- bark bygget i Larvik 1891. Papplakett med følgende tekst medfølger modellen: 'Norsk Sjøfartsmuseum. Hurricandekket trebark. 'Exelsior' Larvik, bygget 1891 på Hølens verft. 186`5' x 38`x 21` 1433 tonn brutto. Konstrukstør : G.A. Bruun. Drektigste norskbygde treseilskib. Utført av Thomas Hauge. Norsk Sjøfartsmuseum 4118.'
Photo:
Kjørslevik, Beate
/
Norsk Maritimt Museum
Spardekk- bark bygget i Larvik 1891. Papplakett med følgende tekst medfølger modellen: 'Norsk Sjøfartsmuseum. Hurricandekket trebark. 'Exelsior' Larvik, bygget 1891 på Hølens verft. 186`5' x 38`x 21` 1433 tonn brutto. Konstrukstør : G.A. Bruun. Drektigste norskbygde treseilskib. Utført av Thomas Hauge. Norsk Sjøfartsmuseum 4118.'
Photo:
Kjørslevik, Beate
/
Norsk Maritimt Museum
Spardekk- bark bygget i Larvik 1891. Papplakett med følgende tekst medfølger modellen: 'Norsk Sjøfartsmuseum. Hurricandekket trebark. 'Exelsior' Larvik, bygget 1891 på Hølens verft. 186`5' x 38`x 21` 1433 tonn brutto. Konstrukstør : G.A. Bruun. Drektigste norskbygde treseilskib. Utført av Thomas Hauge. Norsk Sjøfartsmuseum 4118.'
Photo:
Kjørslevik, Beate
/
Norsk Maritimt Museum