• Geitbåt med lårseil, den vanlige type for 4 mannsbåter til linedrift på Normøre til omkring 1900. Med kasse, seil, mast, årer, ror med rorkult, øsekar, fangline, drigler (skvettganger ). 5 keipepar. 1 gammel og 8 nye årer. 8 tiljer (ikke oljet). Rengjort juni 2007.  Skrog smurt 40% tjære, 20% linolje, 40% terpentin.
    Photo: Norsk Maritimt Museum
  • Geitbåt med lårseil, den vanlige type for 4 mannsbåter til linedrift på Normøre til omkring 1900. Med kasse, seil, mast, årer, ror med rorkult, øsekar, fangline, drigler (skvettganger ). 5 keipepar. 1 gammel og 8 nye årer. 8 tiljer (ikke oljet). Rengjort juni 2007.  Skrog smurt 40% tjære, 20% linolje, 40% terpentin.
    Photo: Norsk Maritimt Museum
  • Geitbåt med lårseil, den vanlige type for 4 mannsbåter til linedrift på Normøre til omkring 1900. Med kasse, seil, mast, årer, ror med rorkult, øsekar, fangline, drigler (skvettganger ). 5 keipepar. 1 gammel og 8 nye årer. 8 tiljer (ikke oljet). Rengjort juni 2007.  Skrog smurt 40% tjære, 20% linolje, 40% terpentin.
    Photo: Norsk Maritimt Museum
  • Geitbåt med lårseil, den vanlige type for 4 mannsbåter til linedrift på Normøre til omkring 1900. Med kasse, seil, mast, årer, ror med rorkult, øsekar, fangline, drigler (skvettganger ). 5 keipepar. 1 gammel og 8 nye årer. 8 tiljer (ikke oljet). Rengjort juni 2007.  Skrog smurt 40% tjære, 20% linolje, 40% terpentin.
    Photo: Norsk Maritimt Museum
  • Geitbåt med lårseil, den vanlige type for 4 mannsbåter til linedrift på Normøre til omkring 1900. Med kasse, seil, mast, årer, ror med rorkult, øsekar, fangline, drigler (skvettganger ). 5 keipepar. 1 gammel og 8 nye årer. 8 tiljer (ikke oljet). Rengjort juni 2007.  Skrog smurt 40% tjære, 20% linolje, 40% terpentin.
    Photo: Norsk Maritimt Museum

Fartøy

Add a comment or suggest edits

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to