1
5
100
Krukke i grå keramikk med lokk av tinn, av en type som stammer fra Westerwald-området i Rhinland. Karakteristisk for kanner og krus fra dette området er risset og stemplet dekor og pålagte relieffer, farget med koboltblått og senere også manganfiolett, under klar saltglasur. Slike krukker ble masseprodusert gjennom hele 1600- og 1700-tallet. Ref: Albert Steen: Kanner og krukker fra Køln til Koblenz, i: Om kunstindustri, Trhm. 1991
Photo: Faksvaag, Jon-Erik / Norsk Folkemuseum
Krukke i grå keramikk med lokk av tinn, av en type som stammer fra Westerwald-området i Rhinland. Karakteristisk for kanner og krus fra dette området er risset og stemplet dekor og pålagte relieffer, farget med koboltblått og senere også manganfiolett, under klar saltglasur. Slike krukker ble masseprodusert gjennom hele 1600- og 1700-tallet. Ref: Albert Steen: Kanner og krukker fra Køln til Koblenz, i: Om kunstindustri, Trhm. 1991
Photo: Faksvaag, Jon-Erik / Norsk Folkemuseum
Krukke i grå keramikk med lokk av tinn, av en type som stammer fra Westerwald-området i Rhinland. Karakteristisk for kanner og krus fra dette området er risset og stemplet dekor og pålagte relieffer, farget med koboltblått og senere også manganfiolett, under klar saltglasur. Slike krukker ble masseprodusert gjennom hele 1600- og 1700-tallet. Ref: Albert Steen: Kanner og krukker fra Køln til Koblenz, i: Om kunstindustri, Trhm. 1991
Photo: Norsk Folkemuseum
Krukke i grå keramikk med lokk av tinn, av en type som stammer fra Westerwald-området i Rhinland. Karakteristisk for kanner og krus fra dette området er risset og stemplet dekor og pålagte relieffer, farget med koboltblått og senere også manganfiolett, under klar saltglasur. Slike krukker ble masseprodusert gjennom hele 1600- og 1700-tallet. Ref: Albert Steen: Kanner og krukker fra Køln til Koblenz, i: Om kunstindustri, Trhm. 1991
Photo: Nybru, Stian / Norsk Folkemuseum
Krukke i grå keramikk med lokk av tinn, av en type som stammer fra Westerwald-området i Rhinland. Karakteristisk for kanner og krus fra dette området er risset og stemplet dekor og pålagte relieffer, farget med koboltblått og senere også manganfiolett, under klar saltglasur. Slike krukker ble masseprodusert gjennom hele 1600- og 1700-tallet. Ref: Albert Steen: Kanner og krukker fra Køln til Koblenz, i: Om kunstindustri, Trhm. 1991
Photo: Nybru, Stian / Norsk Folkemuseum
Accept license and download photo