• Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum
  • Trippelgitar, 3 halser. Lokk av gran, består av 3 deler, bunn og sarg muligens en sort mahogny. Den lengste halsen fortsetter øverst ut i en ny resonanskasse, hvis overside tjener som skruekasse for den mellomste halsen. Her er også et lydhull. En ekstra resonanseffekt oppstår ved at strengene som løper over denne resonanskassedelen under spillet svinger med. Instrumentet er utsmykket med rike perlemosrsforsiringer, delvis stekt fargede. Ornamentene er dels svært enkle og dels meget delikate blomstermønstre. Hovedlydhullet er omgitt av en 4 cm. bred krans av geometrisk intarsia, som kan minne om maurisk stil. Instrumentet har i alt 4 lydhull og 3 adskilte strengestoler. Den lengste halsen har 7 frittsvingende bass-strenger de to andre hver 6 strenger og 13 tverrbånd av metall. Runde skruehoder av elfenben. Likeså oversadler og strengestoler av elfenben.
Usignert.
    Photo: Beer, Freia / Ringve Musikkmuseum

Gitar

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to