Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum
Brikke. Tre, stentøy.
I en kvadratisk, profilert ramme av tre er innfelt en plate av stentøy. På undersiden fire ben, ett i hvert hjørne. Innfelt i trerammens underside er en treplate, på innsiden av denne er festet en spilledåse. Spilledåsen utøses ved at man skyver en spake til siden. Spilledåsens mekanikk: Stiftene på en roterende valse slår an de avstemte tenner i en metallkam: På stentøyplaten er sjablong-avtrykksbilder: I hvert hjørne en blomst med blader og i midten en sittende og en stående dame i draperte gevanter, blomster.
Enkel spilledåse, som spiller "Miss Helyett, valse fra operetten "Les vingt-huit jours de Clairette" fra 1892, skrevet av Victor Roger (1853-1903).
Photo:
Beer, Freia
/
Ringve Musikkmuseum