• Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten.  Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Båtmotor

2 comments

  • Nydelig Norsk historie Inovativ også'

    Ove Thorkildsen Vollen Asker

  • JoBu Junior Super ble produsert i 1959. Produsert 14100 av denne.

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to