Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Gjenstanden består av en motorsagmotor, Jobu Junior Super, med påmontert propellutstyr slik at den kunne bruke som påhengsmotor. Det følger ikke med kjede og sverd til saga. Forgasseren, som er en flottørforgasser, kan vendes ved å trykke inn en hendel, slik kunne saga brukes i ulike arbeidsstillinger uten at motoren stoppet. Forgasseren og besintank er montert i en enhet, slik at både besintank og forgasser snus når den ovennevnte hendelen trykkes inn. Det er påmontert et eget drev til propellen der en til vanlig fester motorsagas sverd. I tillegg til selve propellen er det et eget feste i støpjern som gjør det mulig å skru fast "saga" til båten. Saga har en motor på 93 ccm som utviklet 2, 8 hk ved et turtall på 4500 omdreininger i minuttet. På framsiden av veihusdekselet er det montert en kortslutningsbryter.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum