• Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu Viking med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist (styrekant) på midten av sverdet. Det er noe overflaterust på sverdet. 
Rød kjedeskjerm, starthus og tennpluggdeksel. Rødt skilt med tekst: "motoren må gå på tomgang når sagkjeden kobles inn". Blått lokk på oljetank. Saga er påmontert barkstøtte. Vekt: 11, 2 kg. Motor: 93 cm3 på 2, 8 HK. Kjedehastighet: 4, 9 m/s Kfr. tekniske data SJF. 3342.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Motorsag

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to