Photographer
History
-
Sykkelen har Ole Hagen lagd i sin ungdom, på gården Hagen i Romedal, som Oles far, Lars Hansen, eide og drev i hele 53 år, fra 1876 til 1928. Hans Hagen har selv prøvd sykkelen i sin ungdom. Broren til Hans*, som arbeidet på Aadals Brug i Løten, kan ha hjulpet ham med å lage sykkelen, muligens sveising. Hjulene er av jern, mens eikene er av tre.
*Her er det grunn til å tro at den som registrerte sykkelen inn i museets samlinger kan ha misforstått, og at det heller må ha vært sykkelmakeren Oles bror som hjalp til enn hans eldste sønn Leif, som var født så seint som i 1917.
Produksjon: 1895 - 1900
- Produsent (K)Hagen, Ole Larsen (1880)
- Adresse,Hedmark Stange 2334 Romedal
- ProfessionGardbruker
- GenderMann
- NationalityNorge
- DigitaltMuseumSearch in «Hagen, Ole Larsen»
- Place of creationNorge Hedmark Romedal Hedmarken Hagen gnr/bnr Gnr. 21, Bnr. 1 i gamle Romedal
Bruk
- BruksstedNorge Hedmark Stange Romedal Kirkevegen 52
- BruksstedNorge Hedmark Romedal Hedmarken Hagen gnr/bnr Gnr. 21, Bnr. 1 i gamle Romedal
Aksesjon: 1993
- Giver/siste eierHagen, Hans Olsen (1918)
- Adresse,Hedmark Stange Kirkevegen 52
- GenderMann
- NationalityNorge
- DigitaltMuseumSearch in «Hagen, Hans Olsen»
Fotografering: 2008
Fotografering: March 27, 2019
- FotografLøken, Bård (1964)sikker
Classification
References
-
- ArkivreferanserSe sak 24/00057 i administrasjonsarkivet Public 360 om utlån til Norsk vegmuseum
- ArkivreferanserSe sak 19/00090 i administrasjonsarkiet Public 360 om utlån til Norsk vegmuseum
License information
- License Attribution-NoDerivs (CC BY-ND)
Metadata
- IdentifierSJF.09699
- Part of collectionAnno Norsk skogmuseum
- Owner of collectionStiftelsen Norsk Skogmuseum
- InstitutionAnno Norsk skogmuseum
- Date publishedMarch 17, 2014
- Date updatedFebruary 28, 2024
- DIMU-CODE011022735386
- UUID1c971c2f-509d-48fc-91fa-d5fa342f9707
- Tags
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».