1
6
100
Motorsag av typen Jo-Bu LP40 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Saga framstår som ubrukt, mens det sverdet er preget av av noe slitasje. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Registrator er usikker, men det ser ut til at denne saga ikke har kjedebrems, kun vernebøyle. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Svart brems, håndtak, gass, startsnorhåndtak, tanklokk, choke- og stoppknapp. Hvit plastforing for snorgjennomføring starter. Avvibrert. Vekt:5, 8 kg. Motor:48 cm3 på 3 HK. Kjedehastighet:16-19 m/s.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP40 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Saga framstår som ubrukt, mens det sverdet er preget av av noe slitasje. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Registrator er usikker, men det ser ut til at denne saga ikke har kjedebrems, kun vernebøyle. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Svart brems, håndtak, gass, startsnorhåndtak, tanklokk, choke- og stoppknapp. Hvit plastforing for snorgjennomføring starter. Avvibrert. Vekt:5, 8 kg. Motor:48 cm3 på 3 HK. Kjedehastighet:16-19 m/s.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP40 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Saga framstår som ubrukt, mens det sverdet er preget av av noe slitasje. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Registrator er usikker, men det ser ut til at denne saga ikke har kjedebrems, kun vernebøyle. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Svart brems, håndtak, gass, startsnorhåndtak, tanklokk, choke- og stoppknapp. Hvit plastforing for snorgjennomføring starter. Avvibrert. Vekt:5, 8 kg. Motor:48 cm3 på 3 HK. Kjedehastighet:16-19 m/s.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP40 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Saga framstår som ubrukt, mens det sverdet er preget av av noe slitasje. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Registrator er usikker, men det ser ut til at denne saga ikke har kjedebrems, kun vernebøyle. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Svart brems, håndtak, gass, startsnorhåndtak, tanklokk, choke- og stoppknapp. Hvit plastforing for snorgjennomføring starter. Avvibrert. Vekt:5, 8 kg. Motor:48 cm3 på 3 HK. Kjedehastighet:16-19 m/s.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP40 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Saga framstår som ubrukt, mens det sverdet er preget av av noe slitasje. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Registrator er usikker, men det ser ut til at denne saga ikke har kjedebrems, kun vernebøyle. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Svart brems, håndtak, gass, startsnorhåndtak, tanklokk, choke- og stoppknapp. Hvit plastforing for snorgjennomføring starter. Avvibrert. Vekt:5, 8 kg. Motor:48 cm3 på 3 HK. Kjedehastighet:16-19 m/s.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP40 med påmontert sverd og sagkjede. Sverddeksel og deksler over sylinder og forgasser / luftfilter er utført i svart plast. Saga framstår som ubrukt, mens det sverdet er preget av av noe slitasje. Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle. Registrator er usikker, men det ser ut til at denne saga ikke har kjedebrems, kun vernebøyle. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene å sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren. Olje- og drivstoffpåfyllingen gjenfinnes ved siden av starthuset. Stoppknappen er plassert på venstre side av det bakre håndtaket. Chokeknappen er plassert på høyre side av sagkroppen, like ved det bakre håndtaket. Svart brems, håndtak, gass, startsnorhåndtak, tanklokk, choke- og stoppknapp. Hvit plastforing for snorgjennomføring starter. Avvibrert. Vekt:5, 8 kg. Motor:48 cm3 på 3 HK. Kjedehastighet:16-19 m/s.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo