1
8
100
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Mere opplysninger om Jo-Bu's historie fås på SJF. 9169. Prod. nr. D51338. Motorsag av typen Jo-Bu Tiger D 94 med påmontert sverd, sagkjede (skovltannkjede) og barkstøtte. Sverdet har innvendig styring ved at det er frest ut et spor i sverdet som kjedets drivlenker går i. Sverdet er utstyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). Den fremre håndtaksbøylen er polstret med svart gummi. På toppen av sagkroppen, rett bak fremre håndtaksbøyle, gjenfinnes en kortslutningsbryter i blankt metall. For registrator virker saga komplett. Jo-Bu Tiger var den første direktedrevene saga fra Jo-Bu-fabrikken. Det vi si at kjedet settes i gang når motorens turtall overstiger et gitt antall omdreininger per minutt (2600). Når turtallet er under 2600 omdreininger står kjedet stille. (På tidligere Jo-Bu-modeller koblet man kjedet til og fra med en egen hendel.) Tiger var også utstyrt med membranforgasser. Dermed kunne den enkelt brukes til felling, kapping og kvisting uten at motoren stanset. (Flottørforgasseren, som var vanlig på de tidligere modellene, måtte stå i loddrett stilling for å fungere.) Membranforgasseren kunne snus i ulike posisjoner. For mer informasjon om beskrivelse av sagtypen Jobu Tiger se teksten under fanen opplysninger (teksten er kopiert fra SJF.10646).
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo