1
12
100
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av merket "Bamse". Denne sagtypen er norskprodusert. Den ble konstruert av Rasmus Wiig og lansert av Den norske sagbladfabrikk i 1953. Motoren er omsluttet av ei ramme, sammensveist av jernrør. Disse rørene er 2, 2 centimeter i diameter. Ramma er rødlakkert. Bak tennpluggen har den et rødt plasthandtak. Bensintanken, som er festete oppå motoren, er også rødlakker. På høyre side av bensintanken er det ei messingpumpe for bensin. Motorhastigheten reguleres ved hjelp av en hendel under denne pumpa. Saga har ingen clutch. Den stanses ved hjelp av en trykknapp til venstre for bensintanken. Saga har et cirka 45 centimeter langt sverd uten trinse på sverdspissen. Luftfilteret er festet like til venstre for sverdfestet. Kjedet strammes ved hjelp av et skruesystem på utsida av sverddekselet. Motoren har liggende sylinder. Mellom sylinderen og starthusdekselet er det ei vifte. Vifta drives ved hjelp av ei drivreim som trekkes av svinghjulet. Svinghjulet er lagd av messig og har en påstemplet inskripsjon: "HALDEX AB MADE IN SWEEDEN". Saga ble levert til museet med handbok og verktøymappe. [For mer informasjon om SJF.06508, hør på vedlagt lydfil under fanen "Referanser til filer".]
Photo: Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo