Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Fatet er bundet i bjørketæger, og teknikken som har blitt brukt er "samisk binding", som vil si at materialet er delt to ganger. Fatet har en dobbel sik-sak-kant. Fatets mønster har rette stråler ut fra midten i mot av fatets ytterkant, og dannes ved bruk av konturbindingsteknikk.
Fatet er laget av Ruth Sørdal, Varntresk, Nordland, på bestilling til museets samlinger.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum