• Seilskute, 3-master,   Forankret på red, beslåtte seil.  Skroget malt sort og gult, 7 + 7 kanoner på dekket.  Dannebrog C 7 på aktermast og baugspryd, vimpel, hvit m.  Dannebrog, på stormast, rederiflagg blått m.  bokstavene   IL  (= Isaac Leth, Arendal) i hvitt og m. Dannebrog i øvre hjørne,  på formasten. Båt på vannet i forgrunnen, kapteinen roes  av 4 matroser. Maltas murer m. fyrtårn i bakgr. t. h.   Tekst i nedre marg, sign. n. t. h.
    Photo: Fors, Hannele / Aust-Agder museum og arkiv – KUBEN
    Photo: Gjertsen, Karl Ragnar / Aust-Agder museum og arkiv – KUBEN