• Bok, to bokmerker og et gratulasjonskort.

a) Mellombrun bok med plastbelagt lerretsinnbinding.  Tekst på forsiden og ryggen:  "TIL LYS OG KRAFT PÅ LIVSVEGEN"   Eierens navn på første oppslag i håndskrift.  Gjennom boken er det understrekninger i rødt av utvalgte setninger og vers.  På siste side er det skrevet inn tre bibelreferanser med blyant.

b) Bokmerke.  Korsformet i hvit plast.  Hull øverst med gulgrønn ulltråd knyttet fast.  Stemplet tekst med grønt trykk "Søk Herren mens han finnes"

c)  Bokmerke.  Rektangulært i hvitt papir.  På forsiden et bilde avfisk og brød i et lilla felt.  Under står teksten "syndens lønn er døden, men Guds nådes gave er evig liv i kristus jesus vår herre  rom.6,23" med store bokstaver.
Bakpå med små bokstaver nederst på bokmerket: "Fisken med brødkurv er et oldkirkelig symbol som leder tanken hen på brødunderet i ørkenen.  En serie på 15 bibelvers om "Guds gave" har denne vignetten.  "GUDS FRED", Nordbygata 45, Oslo 1"

d) Gratulasjonskort med blomsterbukett og bibelvers: "Sett din vei i Herrens hånd og stol på ham.  Han skal gjøre det.  Salme 37,5"  Håndskrevet gratulasjon og salmevers.

Photo: Gjertsen, Karl Ragnar / Aust-Agder museum og arkiv – KUBEN

Bok - Tisell, Aurore:Til lys og kraft.