• Torvkiosken til Statius Mosling. Bak kiosken var det en liten pølsebod, eid av Henrik  Maude?.
Bilene: Nærmest Skoda, VW  Nærmest kiosken en Standard Vanguard 1953 mod,
Pipa på Parkhalltaket  er under bygging, og busstasjonen er flyttet fra torvet til der hvor Storsenteret er i dag. Pølseboden ved siden av kiosken var ikke Maudes, på denne tiden hadde Maude en Citroen varebil som ble brukt som pølsebod. Maudes pølsebod gikk under navnet "pølsevogna" og lå ved brua til Frydenlund. Pølseboden på bildet solgte kun pølser. I kiosken på bildet kjøpte vi noen ganger karameller på vei fra skolen. Den gang kostet karamellene 5øre stykket og de hadde navnene smørbukk, rio og lakriskarameller i rødt papir.
Thor Nygard    [2007-09-29 kl. 13:06 PM]

Maudes pølsevogn var riktignok av fransk opprinnelse, men det var en Renault typ R 2065.
alvi-joh    [2007-09-30 kl. 09:24 AM]

Erling Øien drev pølsevogna bak kiosken en stund, men kan ikke tidfeste det nøyaktig. mvh. Alvin Johnsen
    Photo: Museum Nord

Torvkiosken til Statius Mosling. Bak kiosken var det en liten pølsebod, eid av Henrik Maude?. Bilene: Nærmest Skoda, VW Nærmest kiosken en Standard Vanguard 1953 mod, Pipa på...