• Ei jente som besøkte arrangementet «Skog og vann 2014» på Norsk Skogmuseum spikker på en pinne.  Jenta var en av mange elever som deltok i skoletur til dette arrangementet.  Her sitter hun på en benk, kledd i mørkeblå topp og røde bukser.  Hun holder et emne i venstre hånd, som hun støtter mot låret, mens hun spikker «fra seg» med kniven i høyre hånd.  Representanter for museet, som ikke er synlige på dette fotografiet, veileder både i materialkunnskap og knivbruk.  Dette er kunnskaper og ferdigheter stadig færre unge har i et stadig mer urbanisert samfunn.  En kort orientering om arrangementet «Skog og vann» finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Ei jente som besøkte arrangementet «Skog og vann 2014» på Norsk Skogmuseum spikker på en pinne. Jenta var en av mange elever som deltok i skoletur til dette arrangementet. Her si...