• Fire jenter og to gutter spikker under arrangementet «Skog og vann 2014» på Norsk Skogmuseum.  Skoleelevene sitter på benker med kniver og emneved av rått virke, som de har fått utdelt.  Representanter for museet, som ikke er synlige på dette fotografiet, veileder både i materialkunnskap og knivbruk.  Dette er kunnskaper og ferdigheter stadig færre unge har i et stadig mer urbanisert samfunn.  Fotografiet er tatt på den såkalte Forstmannshaugen bak våningshuset på klokkergarden Fossum.  I bakgrunnen ser vi museets brannvakttårn (jfr. SJF-B. 0043) og deler av gavlen på skogvokterboligen fra Galten i Engerdal (SJF-B. 0030).  En kort orientering om arrangementet «Skog og vann» finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fire jenter og to gutter spikker under arrangementet «Skog og vann 2014» på Norsk Skogmuseum. Skoleelevene sitter på benker med kniver og emneved av rått virke, som de har fått ut...