• Dekket til Statfjord A er under bygging i tørrdokken til Aker Stord.
To gamle båtskrog med navn Tom og Tina benyttes som "fundamenter" til dette arbeidet, og når dekket er ferdig og klar for sammenkopling med betongunderstellet, taues det hele ut i fjorden hvor sammenkoplingen skal finne sted.
På bildet  som er tatt i forbindelse med en informasjonskonferanse om Statfjord A-dekket, ses direktør ved verftet Arne van der Hagen som nr. 2 fra venstre.  Informasjonssjef Håkon Lavik står ytterst til høyre, mens de to andre er ukjente.
    Photo: Resser, Tor / Norsk Oljemuseum

Dekket til Statfjord A er under bygging i tørrdokken til Aker Stord. To gamle båtskrog med navn Tom og Tina benyttes som "fundamenter" til dette arbeidet, og når dekket er ferdig o...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits