• Her bygges nedre delen av betongunderstellet til Statfjord C, i Hinnavågen. Betongunderstellet ble så slept ut av byggegropen for å bygges videre i høyden.  Og i januar 1983 startet skaftegliden for Statfjord C. Det satte inn med skikkelig ruskevær og mannskapene hadde en lite trivelig jobb ettersom betongskaftene vokste med rundt 3 meter i døgnet. Glidestøping er en spesiell støpeteknikk hvor det støpes døgnkontinuerlig hele konstruksjonen i ett.
    Photo: Berge, Leif / Norsk Oljemuseum

Her bygges nedre delen av betongunderstellet til Statfjord C, i Hinnavågen. Betongunderstellet ble så slept ut av byggegropen for å bygges videre i høyden. Og i januar 1983 starte...