• Postkort med kirkeruin av St. Nikolas-kirken i Sarpsborg, i dag en del av Borgarsyssel Museum.
Fra innvielsen 29. juli 1916. Menneskemengde,musikkorps.
St. Nikolas kirkeruin: trolig anlagt av kong Øystein Magnusson omkring 1115. En av tre middelalderkirker i Borg. Brent og nedlagt i 1567. Gravd frem til byens 900 års-jubileum i 1916. Konservert i perioden 2000 - 2008.

Ruinparken: Anlagt i 1916 rundt St. Nikolas kirkeruin. Ruinen og parken ble bestemmende for lokaliseringen av Borgarsyssel Museum i 1921. Parken har også skålgropsstein fra bronsealder og graver førromersk jernalder, samt en minnestein for Borgartinget.
    Photo: Ukjent / Østfold fylkes billedarkiv
Fra innvielsen 29. juli 1916. Menneskemengde,musikkorps.

Photo: Ukjent / Østfold fylkes billedarkiv

Indvielse av St.Maries kirkeruin i Sarpsborg 29 juli 916.