• På Deleveien bodde en romanifamilie fra 1936 og cirka fem år fremover. Tomten var da uvanlig stor, og den inneholdt mange frukttrær. Taterfamilien som bodde her hadde hester på tomten og i et skjul. Tomten er nå delt opp i to eiendommer. Det opprinnelige huset er nå mest et ”sidebygg” til den betydelig større villaen det er sammenbygd med. Foto: Bodil Andersson, Østfoldmuseene/Halden historiske Samlinger.
    Photo: Halden historiske Samlinger

På Deleveien bodde en romanifamilie fra 1936 og cirka fem år fremover. Tomten var da uvanlig stor, og den inneholdt mange frukttrær. Taterfamilien som bodde her hadde hester på tom...