• Dette er dykkerselskapet 3X sitt ULIS systemet. "Heiseanordningen" er "A-frame", som svinger dykkerklokka over siden for dykking.
Bildet er sannsynligvis tatt på en flåte, muligens assistert av dykkerbåten Spissøy. Tror dette er fra Veritas kurset, første gang ULIS var i bruk.
Øverst fra venstre ses kursdeltakerne Ernst W. Amundsen, Norvald Eikås, Ulf Nordskog, Terje Skreien (sittende) og Einar Vik.
I forgrunnen Kjell Sæbjørnsen.
I klokka  Harald Heiro (til v.) og instruktør Richard Austdal
    Photo: Norsk Oljemuseum

Dette er dykkerselskapet 3X sitt ULIS systemet. "Heiseanordningen" er "A-frame", som svinger dykkerklokka over siden for dykking. Bildet er sannsynligvis tatt på en flåte, muligen...

1 comment

• Dette er 3X ULIS systemet. "Heiseanordningen" er "A-frame", som svinger dykkerklokka over siden for dykking. Dette er nok neppe på Spissøy. Den vil ikke klare å håndtere ULIS systemet. Det er nok på en flåte, eventuelt assistert av Spissøy. Tror dette er fra Veritas kurset, første gang ULIS var i bruk.